Bangkok, smerige grote stinkstad - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tara Hoorn - WaarBenJij.nu Bangkok, smerige grote stinkstad - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tara Hoorn - WaarBenJij.nu

Bangkok, smerige grote stinkstad

Blijf op de hoogte en volg Tara

26 April 2015 | Thailand, Bangkok

Bangkok, hier begint mijn reis. Wat is dit een gekke onbegrijpelijke grote gore stad. Nee, Bangkok is niet echt de plek voor mij. Dit is mijn tweede dag hier (eigenlijk derde, maar dag 1 kwam ik pas laat aan) en ik vind het nog steeds 3 keer niks. Mijn hostel is ook niet echt leuk, wel schoon en fijn, maar ik had denk ik gewoon een beetje pecht met mijn kamergenoten. Super aardig allemaal en op de kamer leuk mee gekletst, maar verder hadden ze dingen te doen (eentje was vrijwilliger en moest cursussen volgen, de andere 3 moesten iemand wegbrengen en de 4de zei gewoon niks). Gister ben ik in mijn eentje naar Wat Po gegaan met de boot, maar het was in de middag en dus te warm om er lang te blijven. In de avond ben ik naar Khao San Road gegaan met een Taiwanese vent uit mijn hostel en daar had ik met Jip en Marije afgesproken. Gelukkig maar want die man was niet goed te verstaan en ook niet interessant, maar hij heeft wel de taxi en een biertje betaald, bonus! Vanochtend ben ik richting het treinstation gegaan om een slaaptrein en boot combi ticket naar Ko Tao te boeken voor vanavond. Ik ging erheen met de boottaxi waarna ik zo'n 20 minuten door kleine straatjes in chinatown moest lopen. Gelukkig kon ik het allemaal vinden want daar wil je echt niet verdwalen. Er liepen echt 0 toeristen rond en alles is slecht aangegeven. Oja dat is ook een ding hier in Bangkok; op de kaarten staat maar ongeveer een tiende van alle straten (en dan vaak ook nog in het Thais) dus het is soms best wel lastig om je weg te vinden. Wel ben ik er inmiddels achter dat Thanon een grote straat is en Soi een soort vertakking ervan.
Op de terugweg ben ik voor het eerst met de tuktuk geweest. Ik had het zo verschrikkelijk warm en wou zo graag terug naar de hostel dat ik helemaal vergat af te dingen. Onderweg bedacht ik me opeens dat ik dat natuurlijk had moeten doen dus ik zei tegen die man dat ik hem 150baht zou betalen (ipv 200). Hij schudde zijn hoofd een beetje en begon Thais te praten, dus ik snapte er niks van. Bij het uitstappen heb ik hem heb ik hem 150 baht gegeven, thanks gezegd en weg gelopen. Waarschijnlijk niet de juiste manier van afdingen, maar ja je moet wat he.
Maar goed, vanavond ga ik dus met de trein rchting Chumphon en vanaf daar met de boot naar Ko Tao. Daar heb ik al bij een hostel afgesproken met een Nederlands meisje dat ik via facebook heb leren kennen, dus dat wordt vast veel gezelliger dan Bangkok!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tara

Actief sinds 26 April 2015
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 1299

Voorgaande reizen:

23 April 2015 - 05 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: